Lean за практици - LPP обложка на програмата
lpp program Лийн Институт България

Лийн за практици – LPP

Имаме удоволствието да ви представим уникалната програма, наречена LPP – Лийн за Практици, която стартира за първи път в България от Август 2019-а. Програмата е развивана и усъвършенствана през последните 20 години на базата на стотици успешни лийн имплементации и е доказала ползите си сред множество компании в Европа.

Модулите са 7 на брой, а по-долу ще откриете допълнителна информация относно съдържанието.

Идеята на програмата е хора с практически знания да споделят, докато учат как да прилагат лийн мислене. За целта занятията се провеждат на територия на компаниите на участниците и се обсъждат реални проблеми и техните възможни решения. Организират се посещения на производствените площи (гемба), отворени дискусии, дефиниране и решаване на конкретни предизвикателства.

Разликата ще се усети и компанията ви ще може бързо да завърти колелото на постоянното подобрение.
Програмата ще се проведе в колаборация с Лийн Институт Турция и техния водещ консултант Джевдет Оздоган.

Лектори на програмата

Инструктор и управляващ директор в Лийн Институт България

Вицепрезидент на Лийн Институт Турция. Инструктор и старши консултант в Лийн Институт България.

Програма на курса LPP

Програмата се състои от 14 учебни дни, които се провеждат в рамките на 4 месеца в двудневни модули (петък и събота). 7-те модула са подредени така, че да надграждат логически придобитите знания. Материалите са изготвени на базата на повече от 20 години опит във въвеждането на лийн в различни индустрии и са одобрени и валидирани от Лийн Глобал Нетуърк (LGN). Лекторите са опитни, с богата международна експертиза. Програмата е интерактивна – включва симулации, игри, посещения на компании, чертаене на процеси, решаване на проблеми и др.

Лийн мислене и Лийн управление

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Въведение, в търсене на идеална система
  • Корените на Лийн мисленето
  • Лийн мислене
  • Принципи на Тойота
  • Какво е Лийн? проблеми и решения при Лийн трансформация.
  • Лийн култура на компанията
  • Внедряване на Ката в Лийн трансформация; Компетенции/умения, които трябва да
    бъдат усвоени
  • Разбиране на различни аспекти на Лийн системата
  • Важни моменти, които трябва да се вземат предвид по пътя на Лийн
    трансформация
  • Осъзнаване на мястото и значението на принципите в системата за Лийн
    мисленето преди инструментите
  • Да научим как да използваме Ката за подобряване на процесите и служителите в
    Лийн трансформацията

Хошин Канри (внедряване на политики)

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Какво представлява внедряването на политики (Hoshin Kanri)?
  • Управление на политиките
  • Необходимостта от ментални модели и внедряването на политиките
  • Цели-подходи-политики
  • Цел на внедряването на политиките
  • Фокусиране
  • Балансиране
  • Бързи реакции
  • Компоненти на внедряването на политики
  • Истинският север
  • PICT (планиране-изпълнение-контрол-предприемане на действия)
  • Процеси на управление, подготвени според краткосрочни, средносрочни и
    дългосрочни планове
  • Catchball
  • Лидери по внедряването
  • Умпотреба на A3 за внедряване на политики
  • Разбивка на политиките и целите
  • Стъпки в прилагането на годишните политики

Обучение и управление чрез А3

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Въведение – мястото на A3 в Лийн трансформация
  • Подход към проблемите – класическият метод, допуснати грешки
  • Подход към проблеми с A3
  • Употреба на A3
  • Области на употреба и формати на A3
  • Предложението А3
  • Решаването на проблема A3
  • Разбор на A3
  • Информиращият А3
  • A3 за внедряване на политики
  • A3 за докладви и разбор
  • Точки, които трябва да имате предвид при подготовката на A3
  • Развиване на служители с добри умения за разрешаване на проблеми чрез A3
  • A3 мениджърски роли, връзката ментор-наставляван
  • Компетенции, които трябва да бъдат усвоени
  • Употреба на A3 за изграждане на организация на обучение в процеса на Лийн трансформация
  • Създаване на фирмена култура, при която проблемите се решават въз основа на данни, анализ и синтез, а не само чрез разговори
  • Използване на A3 в различни области
  • Използване на A3 за създаване на организация от служители, решаващи проблеми

Техники за решение на проблеми – основни

СЪДЪРЖАНИЕ

Въведение

  • Определяне на проблема
  • Етапи на решаване на проблеми
  • Анализ на проблема

 

Техники за решаване на проблеми

  • Събиране на данни, групиране на данни, контролни таблици и диаграми за
    наблюдение
  • Парето диаграма
  • Диаграми на потока
  • Диаграма за причина и ефект
  • Хистограма
  • Диаграма на разпределение
  • Диаграми за контрол
  • Връзките между стъпките и техниките за решаване на проблеми

 

Приложение

  • Групова работа върху техниките за решаване на проблеми
  • Споделяне на приложението и решенията

Обучение по Кайзен

СЪДЪРЖАНИЕ
  • The Business World change
  • Is Kaizen the way forward for us?
  • Explaining the Kaizen Approach
  • Teamwork
  • Problem-solving techniques
  • Error Tree Analysis
  • Observation, Data Collection and Measurement
  • Cause-effect Analysis
  • Types of Kaizen Applied
  • A3 Reporting
  • The Kaizen Method in 10 Steps
  • Expansion of Policies – Kaizen
  • Промяната в бизнес света
  • Кайзен ли е пътят напред за нас?
  • Обяснение на подхода на Кайзен
  • Работа в екип
  • Техники за решаване на проблеми
  • Анализ чрез дърво на грешките
  • Наблюдение, събиране на данни и измерване
  • Анализ на причина и ефект
  • Видове Кайзен
  • A3 доклади
  • Методът Кайзен в 10 стъпки
  • Разширяване на политиките – Kaizen

Обучение по картографиране на стойностните потоци – производство

Обучение по картографиране на стойностните потоци – офис среда

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Стойностни потоци и ненужни дейности
  • Картографиране на текущото състояние
  • Данни за клиента
  • Стъпки в процеса
  • Индикатори в процеса
  • Приоритети в процеса
  • Картографиране на бъдещото състояние
  • Очаквания на клиентите
  • Процесни стъпки, които създават стойност и такива, които не създават стойност
  • Създаване на потоците
  • Създаване на изтеглещи системи
  • Балансиране на работното натоварване
  • Идентифициране на проекти за подобряване
  • Достигане до бъдещото състояние

Обучение по непрекъснати потоци

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Описание на работата, елементи на работа, време за обработка
  • Определяне на производственото темпо
  • Установяване на клетки и клетки тип U
  • Материал, оператор и информационен поток
  • Машинно планиране
  • Балансиране на работното натоварване
  • Управление на материалите
  • Съкращаване на времевия цикъл
  • Принцип за качество на място
  • Балансиране на продуктовия асортимент и количеството на производство
  • Постоянно усъвършенстване
  • План за приложение и мониторинг на приложението

Обучение за планиране на производството използвайки изтеглящата система

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Защо да използваме системата за балансирано изтегляне?
  • Избутваща и Изтегляща система
  • Стъпки за разработването на изтегляща система
  • Адаптиране на достатъчността на производствената система към търсенето
  • ABC анализ
  • Издърпване чрез снабдяване с нови запаси, последователно издърпване, смесено
    издърпване
  • Създаване на супермаркет за готов продукт
  • Създаване на процес на пейсмейкър
  • Изравняване с Хейджунка
  • Контрол на производството преди пейсмейкъра
  • Създаване на супермаркет
  • Идентифициране на трансферни пътища, ПВЧ (планирай всяка част)
  • Канбан (производство, издърпване, сигнал)
  • Алтернативни видове канбан
  • 2 кошчета, комплектиране, ПВП (просто в последователност)
  • Първо получено първо доставено, Константна работа в процес
  • Разширяване на системата
  • Доставчикът Канбан
  • Транспортна система – Milk- Run
  • Стандартизация и развитие

Обучение за стандартизация на работа

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Тойота и стандартизацията
  • Документация за производство за установяване и разработване на стандарти в Тойота
  • Работни стандарти
  • Стандартизация на работа
  • Обучение за изготвяне на работни инструкции
  • Анализ на работата
  • Описание на работните стандарти
  • Инструкции за експлоатация
  • Процесни стъпки, ключови точки и определения на причинителите
  • Значение, предимства и цел на стандартната работа
  • Трите компонента на стандартната работа
  • Тактово време
  • Стандартна наличност
  • Организиране на транзакционните стъпки
  • Стандартни работни документи
  • Форма за капацитет на процеса
  • Стандартна работна комбинирана таблица
  • Стандартна работна форма
  • Работни стандарти и стандартно сравнение на работата
  • Управление на работното място и стандартна работа
  • Стандартна работа и лидерство
  • Стандартна работа и качество
  • Стандартна работа и безопасност
  • Стандартна работа и финансови резултати
  • Стандартна работа и постоянно развитие
  • Методи за увеличаване на производството
  • Стойност и отпадъци
  • 3М (Муда, Мура, Мури)

Обучение за вградено качество – основи

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Защо е важно качеството?
  • Лийн Управление и връзката му с качеството
  • Концепция и компоненти на вграденото качество
  • Предотвратяване на лошо качество
    • Точност от първия път
    • Стандартизация
    • Системи за проверка
  • Предотвратяване на потока с лошо качество
    • Ефективни методи за контрол
    • Фактори за отстраняване на грешки
    • Мониторинг на грешки и предоставяне на обратна информация
  • Ефективно разрешаване на проблеми
    • Цикъла Планирай, Направи, Провери, Действай (PDCA)
    • Точна и ефективна класификация на грешките и определяне на приоритети
    • Бързи и ефективни спешни мерки
    • Ефективно управление на коригиращите действия
  • Ефективно управление на екипа
    • Ръководство на качеството
    • Отговорност
    • Мониторинг и обратна връзка
    • Устойчивост и последователност

Обучение 5С

Стъпките на 5С са:
  • Сеири: Сортиране на ненужни, неизползвани материали / изделия / инструменти и т.н.
  • Сеитон: Идентифициране и подреждане на най-безопасните и ефективни места за съхранение на материали.
  • Сеисо: Изчистване на областта.
  • Сеикетсу: Стандартизация на условията, получени в първите 3 стъпки.
  • Шитсуке: Тренировка и дисциплина. Хабитуално използване на стандартите дефинирани в областта 5С и прилагане на 5С начина на мислене във всички фирмени процеси от служителите.
СЪДЪРЖАНИЕ
  • Какво носи 5С на компаниите
  • Стъпките на 5С
  • 5С план за действие
  • Основните условия за успешно прилагане на 5С
  • Семинарът е подкрепен от видео филми по темата

Визуален мениджмент

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Визуална комуникация
  • Зона за екипа
  • Визуална документация
  • Визуален контрол на производството
  • Визуален контрол на качеството
  • Индикатори на производствения процес
  • Прави подобрения видими
  • Насърчаване на визуалната комуникация във фабриките

Техники за увеличаване на ефективността

Лийн управление/ средно и високо ръководно ниво

СЪДЪРЖАНИЕ
  • Светът става плосък, като несигурността се увеличава и конкуренцията се увеличава
  • Добрите продукти и услуги не знаят граници и пречки
  • Модерно управление 1900 – 1990г
  • Японски подход за управление на стила
  • Лийн мислене и неговото историческо развитие
  • Лийн Организация – Защо имаме нужда от постно мислене
  • Лийн Лидерство и Мениджмънт
  • Създаване и управление на високоефективни екипи
  • Мотивация и динамика на компанията
  • Управление на промяната
lpp program Лийн Институт България

Накратко някои от темите, които адресираме:

  • Лийн като инструмент за решаване на проблеми (представяне на най-ключовите методи, подкрепени с множество примери и практически занимания);
  • Визуализиране на процеси и откриване на слаби места във веригата (как да се научим да създаваме различни перспективи и да гледаме на работата си по начин, добавящ реална стойност за клиентите);
  • Стандартна работа (детайлно описание и упражнения за разбиране на един от най-важните елементи в лийн);
  • Разглеждане на всички основни принципи и инструменти в лийн в отворени дискусии и с много реални примери;
  • Лийн Лидерство – развитието на най-добрите практики от Тойота до днес и тяхното прилагане в компаниите;
  • Лийн извън подобряването на процеси – начин на мислене, култура, управление на промяна, методът Хошин и как да следваме „истинският север“ в компанията;

Отговори на често задавани въпроси

Само за производството ли е насочена програмата?

  • през последните 20 години лийн се прилага широко във всички индустрии, включително услугите и разработването на софтуер. Нашата цел е да имаме повече смесени групи, където да се обсъждат проблеми от различен тип, пречупени през основните принципи и методи на лийн. Примерите, които даваме са най-разнообразни и идват от компании с производствена и непроизводствена дейност. В допълнение се подготвяме и спрямо профила на записаните участници.

С какво LPP е различна от това, което сте учили и чели за лийн до момента?

  • даваме възможност на групата да се учи в практиката. Всяко ново знание може да се използва между модулите и да се потърси обратна връзка в последствие. Посещенията на различни компании дават допълнителна възможност на участниците да споделят проблемите си, да покажат процесите си и да получат нови идеи за подобрение. За посетителите това е шанс да разберат повече за други индустрии и да рефлектират към собствената дейност.

Каква е добавената стойност за компанията?

  • сертифицираните Лийн практици стават и посланици на промяната в организацията. Те ще могат да движат напред от малки до комплексни инициативи за подобрение, както и да споделят лийн знанието сред служителите чрез уъркшопи и обучения. Към това идва и резултатът от проекта, с който всеки участник се сертифицира.

Каква е добавената стойност за курсиста?

  • към задълбочените знания, които се придобиват, след завършване на програмата участниците получават сертификат от Лийн Глобал Нетуърк. Погледът върху процесите и работата се променя изцяло. Това е една сериозна стъпка към личностно и кариерно развитие.

Галерия обучение и GEMBA по време на програмата LPP

lpp Лийн Институт България

Лийн за Практици 2020

За записване и всякакви въпроси, относно обучението, не се колебайте да се свържете с нас.

Запазете своето място за следващата програма






С натискането на бутона „Изпрати“ вие давате съгласието си за обработка на личните Ви данни спрямо нашата Политика за поверителност.